Poradnik Orange/Nowego POPaka
W związku z tym, iż na mój dziennik wiele osób dostaje się w poszukiwaniu pewnych informacji nt. usług pre-paid w Orange’u, postanowiłem napisać parę słów na ten temat. Mam nadzieję, że się przyda, bo przyznam, że na stronie Orange’u często ciężko się połapać i cokolwiek znaleźć.
Może moje kilkuletnie doświadczenie się przyda.
Wstępniak
Jakiś czas temu, Orange wprowadziło do swojej oferty taryfę Orange POP. Szkopuł tkwi w tym, iż Orange jednocześnie zablokował powrót do starej taryfy, mianowicie Nowego POPa.
Wychodzą tu powiązania z Telekompromitacją Polską. Kiedyś, kiedyś, TP oferowała kilka taryf: Niedrogi, Oszczędny, Standardowy i Aktywny. Potem, uniemożliwiono aktywację wcześniejszych, wprowadzono bodajże Domowy, „Darmowe” Wieczore i Weekendy, etc. Wszystko to z nagłośnioną akcją promocyjną, z telefonami od tepsy włącznie. Wszystko cacy, nawet któryś z konsultantów powiedział, iż w każdej chwili można powrócić do starej taryfy. Eee, nie ma tak; człowieka coś bierze, gdy dowiaduje się w ostatniej chwili, iż o powrocie można sobie pomarzyć!
Jakie to ma znaczenie w przypadku do Orange? Jest – jak już wspomniałem – podobnie. Dopóki sieć oferowała pakiety 1200 SMS-ów do wykorzystania przez tydzień, to w niektórych przypadkach, migracja była jeszcze sensowna. Ale teraz? Wiele pakietów się nawzajem wyklucza, zresztą, przeczytajcie sami…
Jest jeszcze Orange Music i Go. Większość opisów powinna i ich dotyczyć, jednakże – nie wszystkie..
FAQ
Czyli to, czego POPak/POPczyna potrzebuje. Uwaga: większość usług można aktywować (lub sprawdzić ich stan) przez internetową obsługę abonenta – Orange On-line.
Pakiety SMS w Orange
Dotyczy samych pakietów, nie zryczałtowanych rozmów i SMS-ów (Trzy po Trzy).
- Orange POP
Obecnie, nie ma już promocji Szał SMS-ów, zostały tylko SMS-y po groszu. Aktywacja: SMS o treści GROSZ wysyłany na numer 767 (cena: 6zł brutto + 0.20zł aktywacja). Sprawdzenie stanu pakietów: ILE na ten sam numer.
- Nowy POP
Tu też mamy SMS-y po groszu. Aktywacja: 600 na numer 1166 (cena: 6zł brutto). Sprawdzenie stanu: 1222.
Pakiety są ważne przez 30 dni, wg zasady: ważność jest przedłużana do 30 dni z każdą nową aktywacją, a SMS-y sumują się.
Obsługa środków na koncie
Wszędzie, czy to na zdrapkach, czy to w Internecie, jest napisane, aby dzwonić do automatycznego biura obsługi i klepać za lektorem. Nie ma się co babrać, bo to za długo trwa.
Dlatego, można korzystać z kilku kodów. Stan konta sprawdzimy dzwoniąc pod numer *124*#, natomiast można je doładować dzwoniąc pod numer *125*<14-CYFROWY KOD>#. Wsjo. ;]
Niestety, za pomocą pierwszego kodu można sprawdzić wyłącznie stan głównego konta. Stan promocyjnych (np. 10% przy doładowaniach) trzeba sprawdzać ręcznie, za pomocą biura obsługi.
Otrzymywanie SMS-ów z bramek i opcja wysyłania e-maili za pomocą SMS-ów
Aby włączyć możliwość otrzymywania SMS-ów wysyłanych za pośrednictwem bramki SMS, należy wysłać wiadomość o treści INTERNET na numer 102.
Większość współczesnych telefonów posiada wbudowane klienty e-mail, ale starsze nie. Również za ich pośrednictwem można wysłać list. Wystarczy napisać SMS-a w formacie [email protected] wiadomość… i wysłać na numer 102.
Brak pieniędzy na koncie – sytuacje podbramkowe
Mamy do dyspozycji trzy usługi.
- SMS SOS
Dzięki temu można poprosić kogoś z sieci o kontakt. Wystarczy wysłać SMS-a wpisując w treści numer do osoby w Orange, z którą chcemy się skontaktować, na numer 800. Odbiorca otrzyma wiadomość o treści: Użytkownik 5XXXXXXXX nie ma środków na koncie. Pilnie prosi o kontakt na numer jego komórki!. Każdy abonent ma możliwość wysłania trzech SOS-ów w miesiącu.
- kredyt
Mozna otrzymać kredyt w wysokości 1zł do wykorzystania przez dobę. Wystarczy wysłać SMS o treści KREDYT na numer 808. Kwota 1zł zostanie potrącona przy następnym doładowaniu.
- Przelew SMS
Każdy użytkownik POPa może przekazać część pieniędzy innemu abonentowi. Wystarczy wysłać SMS o treści DOLADUJ <KWOTA> 5XXXXXXXX na numer 8088. W ciągu 15 minut można anulować operację wysyłając wiadomość o treści ANULUJ na ten sam numer. Można również poprosić innego abonenta o przelew. Treść: <KWOTA:> 5XXXXXXXX (numer darczyńcy). Zawsze może się zdarzyć jakiś dowcipniś, który dorwie nasz telefon i będzie chciał „skorzystać” z naszego konta. SMS o treści ZABLOKUJ na numer usługi (8088) i kłopot z głowy. Dodatkowo płatny jest sam przelew i prośba (koszt wiadomości 0.20zł), pozostałe opcje – darmowe. Przelew gwarantuje aktywność konta odbiorcy przez 5 dni. Uwaga: usługa jest niedostępna dla abonentów usługi Zetafon.
Obsługa abonencka
- biuro obsługi
Kiedyś, za czasów Idei, można było dodzwonić się do Biura Obsługi (aby porozmawiać z konsultantem) pod numerem *22. Po fuzji, numer został zmieniony na *100. Tylko jest pewien kruczek: dzwoniąc pod stary numer, otrzymujemy informację o nowym numerze, po czym automat się rozłącza. I jesteśmy złotówkę w plecy…
- kod PUK
Wiele osób szuka informacji, jak zmienić kod PUK. Odpowiadam: jest to numer NA STAŁE przypisany do karty SIM i jego zmiana/odblokowanie wymaga również wymiany samej karty SIM.
- wymiana karty SIM
bazując na doświadczeniach, dorobienie duplikatu karty/wymiana jest w przypadku karciarzy dosyć uciążliwa. Dlaczego? Ponieważ nie można tego zrobić w większości małych salonów (punkty sprzedaży, etc). Usługę taką możemy wykonać (praktycznie od ręki) jedynie w którymś salonie firmowym (nie pamiętam dokładnie nazwy; w każdym razie – jest ich ~18 w Polsce). Usługa jest płatna, 25zł.
Epilog
Mam nadzieję, że ta garstka zebranych do kupy informacji się mniej lub bardziej przyda. Jeśli o czymś nie napisałem, daj znać – w komentarzach albo w inny sposób.
Tekst powstał w oparciu o materiały dostępne na oficjalnej stronie operatora i o własne doświadczenia. Notka NIE JEST sponsorowana przez Orange ani przez jakąkolwiek organizację, itp.
Hmm, poczytalem w simplusie jest podobnie mocno … ;> musialbym obadac playa … :> chyba sie przeniose na play abo …