eRIZ's weblog

PHP, webdesign, Linux, Windows i inne, bo nie samym chlebem człowiek żyje

SPIM – przebrała się miarka!

Wystarczyło wyłączyć „tylko dla znajomych” w GS® i już się zaczęło. Reklamówki „wyrosły” w moim komunikatorze jak grzyby po deszczu. Jakby ktoś nie wiedział, o co chodzi, to zapraszam do lektury Wikipedii, a konkretnie terminu spim.

Dlaczego się czepiam? Ile można? To samo na okrągło? Reklama tego samego bez przerwy?

Akurat napatoczyło się vsonline.pl. Celowo nie linkuję z przyczyn oczywistych.

Co jest w tym najgorsze?

Siedzimy sobie spokojnie przed kompem, coś tam robimy. „Wyskakuje” jakiś obcy kontakt i jedna wiadomość tego typu:

Jezeli dostales tą wiadomość to znaczy ze zostałes wielkim szczęsciażem !! Juz teraz mozesz zarabiac 300,400 a nawet do 500 zlotych dziennie !! :D Zapewne nie wierzysz… Tak jak ja na poczatku… :) Ale ja sprobowalem i dziekuje Bogu ze sie skusilem… ! Poprostu wejdz na strone w moim opisie … Tam więcej informacji !!

Nie dość, że byk za bykiem, to jeszcze Pana Boga do tego mieszają…

Co ciekawe, takich „rozmówców” napatoczyło mi się dzisiaj dwóch (szczęście czy nieszczęście – że mało/dużo?). Sprawdziłem z ciekawości linki. Mechanizm polecających (ID w adresie) jeszcze przeboleję, ale…

Można by było całkiem filtrować wiadomości na pierwotny adres. Jak ktoś używa komunikatora, a nie podróbki, to sobie poradzi. Ale my też nie… Główny cel reklamy spimmerzy maskują przez systemy darmowych aliasów…

Tak się zastanawiam, czy by nie opublikować numerków tych delikwentów…

Ale główne pytanie (chyba retoryczne): co z tym fantem zrobić, żeby znowu nie włączać tylko dla znajomych?

5 komentarzy

dopisz swój :: trackback :: RSS z komentarzami

RSS z komentarzami :: trackback

Skomentuj

Możesz używać znaczników XHTML. Dozwolone są następujące tagi: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Wszystkie komentarze przechodzą przez moderację oraz filtry antyspamowe. Nie zostanie opublikowany komentarz, jeśli:

  • Jego treść obraża kogokolwiek.
  • W treści znajdują się wulgaryzmy i słownictwo ogólnie uznane za nieprzyzwoite.
  • Mam wątpliwości co do autora wpisu (Wszelkie anonimy są kasowane - niezależnie od zawartości - wpisz prawdziwy e-mail. Jeśli usunąłem, Twoim zdaniem, komentarz niesłusznie - daj znać). Zdarza się, iż sprawdzam kim jest komentujący.
  • Zawiera jakąkolwiek formę reklamy.

Szufladka