eRIZ’s weblog

PHP, webdesign, Linux, Windows i inne, bo nie samym chlebem człowiek żyje
Serdecznie zapraszam do udziału w ANKIECIE

Plus - ostatnie pożegnanie

Z tej racji, że ze wszystkich operatorów GSM, którzy musieli mnie znosić, to Plus dawał się we znaki, nie mogłem odejść z tej sieci bez słowa.

Chciałbym się podzielić z Wami moim listem pożegnalnym, jaki kilka chwil temu wysłałem do działu Obsługi Kretyna. Ups, miało być Klienta.

Jeśli potrzebujesz inspiracji, śmiało korzystaj. ;)

początek pożywki dla dr Copy&Pastiego

Piszę w odpowiedzi na rozpatrzenie mojej reklamacji OKR/bleble. Dotyczyła ona blokady połączeń zastrzeżonych-przychodzących oraz aktywacji połączeń oczekujących na moim numerze.

Spodziewałem się odmownej odpowiedzi, nie zawiedliście mnie. I mojego znajomego również. I pewnie setki osób, które denerwują telefony od osób, które nie chcą bądź, boją się ujawniać swój numer. Fakt ten nie jest moim problemem, chcę wiedzieć, z kim rozmawiam - czy z jakimś dowcipnisiem wyłącznie tracącym mój czas, czy z osobą, od której oczekuję telefonu. Nie życzę sobie również rozmów z telemarketerami, którzy chcą – jak zwykle – na coś (nie)świadomego konsumenta naciągnąć.

Przyznam, że odpowiedź, iż usługa blokady połączeń przychodzących z numerów zastrzeżonych jest w trakcie wdrażania technicznego sprawiła, iż spadłem z dość wygodnego fotela i tarzałem się chwilę ze śmiechu. Z co najmniej dwóch powodów:

  • starszy konsultant ma kompetencje do udzielania odpowiedzi na sprawy techniczne?
  • abonenci usług abonamentowych posiadają taką możliwość od kilku lat, więc nie rozumiem, skąd te braki techniczne

Dlaczego wciśnięto mi taki kit?

Czyżby abonamentowcy korzystali z innych BTS-ów, bądź serwerowni? Proszę mnie nie rozśmieszać – wszak przejście z taryfy przedpłaconej na abonamentową odbywa się w przeciągu kilku minut. Zabawne.

Skoro Polkomtel miał mnie gdzieś i nie chciał polubownie zakończyć sprawy, napisałem skargę do UKE (Urząd Komunikacji Elektronicznej, jeśli ta definicja nie jest Panu jeszcze znana), a ten przyznał mi rację. Jedyny Urząd, który zmusza zmianę orientacji operatorów z ja na klient. Proszę przeanalizować historię zgłoszeń dla mojego numeru, a na pewno Pan znajdzie tam odpowiednie adnotacje (oprócz trudny klient, bo chyba tak nazywacie osoby, które egzekwują swoje prawa). Ach, proszę tylko nie zapomnieć, że Polkomtel poczuł się w obowiązku zrekompensowania mi strat, średnio rozgarnięta osoba chyba zrozumie, co ten fakt znaczył.

Mógłbym – równie dobrze – zgłosić i tę sprawę do Urzędu, gdyż ustawa, której parametrów nie podam (bo nie pamiętam, a ten tekst nie jest wart aż takiego zachodu, aby ich poszukać), zrównała prawa abonentów obu rodzajów (usług post- i pre-paid), a Polkomtel się do tego nie dostosowuje. Jednakże zwyczajnie nie chce mi się, a znająć postępowanie Urzędu – pewnie zostałaby przyznana mi racja (a z UKE już miałem wystarczająco dużo do czynienia, aby tak sądzić). Wolę ten czas poświęcić na poznawanie nowych funkcji, takich jak połączenia oczekujące, czy dowolna modyfikacja przekierowań połączeń.

Wracając jeszcze do kwestii inwestycji. Najzabawniejsze jest to, że w tak małej mieścinie jak Szczebrzeszyn, inni operatorzy posiadają znacznie większy zasięg (w chwili pisania tego tekstu Orange stawia drugi BTS – nie wiem po co, bo zasięg jest idealny) oraz udostępniają usługi 3G (Orange od kilku lat, Play od jakiegoś czasu, w tym HSDPA).

Uznałem więc, iż odpowiedź na moją reklamację była wypowiedzeniem słów odp*&$# się w sposób oficjalny. Przyjąłem te słowa z wielką przyjemnością. Zakupiłem starter Play w celu przetestowania usług i byłem zaskoczony jakością oraz stawkami. Moje zdziwienie było tym większe, że na wyświetlaczu telefonu pojawiło się H oznaczające dostępność usług szybkiego dostępu do Internetu.

W związku z Pańską prośbą od…lenia się, uznałem że nie ma problemu, wypełniłem odpowiedni wniosek o przeniesienie numeru do P4 sp. z o.o. Od teraz mogę wreszcie swobodnie korzystać z telefonu, a nie pilnować cały czas pakietów, zwłaszcza na rozmowy (wcześniej korzystałem z taryfy 36i6), płatnych dodatkowo za określone numery, w ograniczonej ilości.

Uprzedzę odpowiedź (o ile jakakolwiek nadejdzie) Plus oferuje również atrakcyjne oferty abonamentowe. A guzik prawda. Lubię swój kilkuletni telefon i nie mam konieczności się z nim rozstawać; korzystam z niego zarówno do SMS, rozmów jak i transmisji danych. Nawet gdybym chciał skorzystać z oferty abonamentowej Polkomtela bez aparatu w „promocji”, to – w celu pełnego wykorzystania potrzebnych mi usług – musiałbym płacić kilkukrotnie wyższe rachunki niż było to do tej pory.

A tak, z pre-paidowej taryfy P4 jestem co najmniej zadowolony, przewiduję iż się to nie zmieni.

No, jedną zrzędę mniej – cóż – skoro tak chcecie zatrzymać klientów u siebie, pozwolę sobie na przedstawienie jednego z faktu. Będąc w salonie Play (nota bene, czekając w kolejce), oprócz mnie, numer z Plusa przenosiło kilka innych osób. Wcale się temu nie dziwię, zarówno z powodu własnych doświadczeń jak i pewnych statystyk:

http://media2.pl/telekomunikacja/67443/komentarze/4.html

Proszę sobie również poczytać komentarze pod newsem. 7%, to jest nic? Ciekawe. ;)

PS. Znajomi też zaczęli się zastanawiać nad migracją, gdy opowiedziałem im o moich doświadczeniach.

Były abonent Plusa

3 komentarzy

dopisz swój :: trackback :: RSS z komentarzami

RSS z komentarzami :: trackback

Skomentuj

Możesz używać znaczników XHTML. Dozwolone są następujące tagi: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>

Wszystkie komentarze przechodzą przez moderację oraz filtry antyspamowe. Nie zostanie opublikowany komentarz, jeśli:

  • Jego treść obraża kogokolwiek.
  • W treści znajdują się wulgaryzmy i słownictwo ogólnie uznane za nieprzyzwoite.
  • Mam wątpliwości co do autora wpisu (Wszelkie anonimy są kasowane - niezależnie od zawartości - wpisz prawdziwy e-mail. Jeśli usunąłem, Twoim zdaniem, komentarz niesłusznie - daj znać). Zdarza się, iż sprawdzam kim jest komentujący.
  • Zawiera jakąkolwiek formę reklamy.

Szufladka